قوانین فضای کار اشتراکی که میبایست قبل از استفاده دانست. | هموار

قوانین فضای کار اشتراکی هموار که میبایست قبل از استفاده دانست.

به طور معمول قبل از استفاده و هنگام آشنایی با هرگونه فضا چه فضای فیزیکی و یا حتی مجازی میبایست با نحوه استفاده و قوانین و مقرررات آن اطلاع کسب کنیم و گاها کاربران این مفهوم را موضوعی محدود کننده همانند یک فیلترینگ برداشت میکنند در صورتی که همانطور که گفتمان میان انسان ها و زیست در هر کجای جهان قوانین خود را دارد فضای کار اشتراکی هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به عنوان های کلیدی و توضیحی مختصر درباره این موضوع میپردازیم.

قوانین فضای کار اشتراکی
بایدها و نبایدها در قوانین فضای کار اشتراکی

 

1.احترام به دیگران: در فضای کار اشتراکی باید احترام و توجه به کاربران دیگر حفظ شود. این شامل عدم سر و صدا  بیش از حد، تمیز کردن میز خود بعد از استفاده تا کاربر بعدی در یک شرایط مساعد در محیط مستقر شود، عدم استفاده از میز و صندلی‌های اختصاصی دیگران می‌شود.

2. نظم و انضباط: همواره میبایست محیط فضای کار اشتراکی را در حالتی منظم اولیه خود قرار داد به عنوان مثال پس از استفاده از امکانات فضای کار اشتراکی، باید آن‌ها را به حالت اولیه برگردانید. (صندلی خود را در جای اولیه خود قرار دهید و هر وسیله ای که برداشتید در مکان اولیه بازگردانید و ...)

3. امنیت: امنیت فضای کار اشتراکی بسیار مهم است و باید توجه شود که دیگران به محتویات شخصی شما دسترسی نداشته باشند. به همین دلیل، استفاده از رمز عبور برای ورود به سیستم‌ها و قفل کردن کامپیوتر و لپ‌تاپ بعد از استفاده از آنها، بسیار ضروری است. حافظ اطلاعات خود در محیط های عمومی باشید.

4. پاکیزگی: حفظ پاکیزگی فضای کار اشتراکی بسیار مهم است. پس از استفاده از امکانات، باید آن‌ها را به حالت اولیه برگردانید و همچنین می‌توانید به دیگران کمک کنید تا فضای کار را تمیز و پاک نگه دارند. پس از استفاده از میز کار خود و یا میز ناهارخوری حتما آن ها را تمییز کنید تا کاربر بعدی در فضایی مناسب و تمییز کار خود را انجام دهد.

5. استفاده مسئولانه از امکانات: در فضای کار اشتراکی، امکانات مختلفی برای استفاده قرار می‌گیرند، مانند پرینتر، کتابخانه، چای ساز، یخچال، آب سرد کن، میز و صندلی و... اما باید از این امکانات به صورت مسئولانه استفاده کنید و حتماً قوانین و مقررات مربوط به هر امکانات را رعایت کنید.

6. رعایت حریم خصوصی: در فضای کار اشتراکی، ممکن است شما با افراد مختلفی در ارتباط باشید و اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اما باید حتماً حریم خصوصی خود و دیگران را رعایت کنید و از اطلاعات شخصی دیگران برای مزاحمت استفاده نکنید.

7. ارتباط با مدیران: در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای کار اشتراکی، باید به مدیران و مسئولان اطلاع داده شود تا بتوانند رسیدگی و سپس به مسئله بپردازند.

8. عدم استفاده از اموال دیگران: در فضای کار اشتراکی، ممکن است اعضا  وسایل خود را بر روی میز خود قرار دهند. به همین منظور باید در نظر داشته باشید که استفاده از وسایل سایرین بدون هماهنگی و رضایت وی ممنوع میباشد.

9. عدم مزاحمت: در فضای کار اشتراکی، باید از مزاحمت دیگران خودداری کنید. به‌عنوان مثال، از گفت‌وگوهای بلند و افزایش صدای موبایل و موسیقی شخصی در فضای کار خودداری کنید تا مزاحمتی برای دیگران نشود.
در صورتی که جلسات آنلاین و یا دوره ای ثبت نام کرده اید میتوانید از میزها یا مکان های خصوصی تعبیه شده استفاده کنید تا صدای شما متوجه سایرین نگردد.

10. رعایت زمان‌بندی: در صورتی که از فضای کار اشتراکی استفاده می‌کنید، باید زمان استفاده هماهنگ شده را رعایت کنید و از استفاده خارج از آن پرهیز کنید.

11. حفظ حقوق معنوی: در فضای کار اشتراکی، باید از حقوق معنوی دیگران پاسداری کنید. به عنوان مثال، از کپی کردن، اشتراک گذاری و استفاده از محتوایی که حق نشر آن به دیگران تعلق دارد، خودداری کنید. همچنین، اگر از محتوایی که حق نشر آن به شما تعلق دارد در فضای کار اشتراکی استفاده می‌کنید، باید از قوانین مربوط به حقوق معنوی پیروی کرده و اطمینان حاصل کنید که دیگران نیز اجازه استفاده از آن را دارند.

12.حفظ کیفیت هوای داخلی: برای حفظ کیفیت هوای داخلی فضای کار اشتراکی باید از دود و سیگار و استعمال دخانیات خودداری شود.

13. بیمه و مسئولیت: فضای کار اشتراکی هموار هیچ مسئولیتی بابت بیمه تامین اجتماعی اعضا ندارد. اعضا همچنین کارمند یا نیرو فضای کار اشتراکی نبوده و شامل دریافت حقوق و مزایا نمیشوند و مستقلا در زمینه کاری خویش فعالیت میکنند. همچنین فضای کار اشتراکی  مسئولیتی بابت ارائه سیستم های رایانه ای نداشته و تنها اجاره دهنده میزها و فضاهای کاری است. ( بعضی از فضاها شاید چنین خدماتی را با رعایت حفظ حقوق کاربر ارائه دهند.
 

14. پوشش: رعایت شئونات اسلامی و پایبندی به قوانین جمهوری اسلامی ایران برای تمامی اعضا الزامیست.

15. فعالیت: هرگونه فعالیت تجاری، بازرگانی یا تبلیغاتی در مغایرت با ارزش ها و قوانین در فضای کار اشتراکی ممنوع است.

16. تمدید اشتراک: در صورتی که اعضا تمایل به تمدید اجاره دارد، باید حداقل سه روز قبل از پایان مدت رزرو به مسئولین اطلاع دهد.

17. لغو و خروج: در صورتی که اعضا قصد خروج از فضای کار اشتراکی را دارد، باید فضای کار را به حالت اولیه برگردانده و به هیچ عنوان اثاثیه را در فضای کار اشتراکی نگه ندارد.

18. پرداخت: هزینه اجاره فضای کار اشتراکی باید به صورت منظم و در زمان معین پرداخت شود.
در صورتی که اعضا به هر دلیلی نتواند هزینه اجاره را به موقع پرداخت کند، باید فورا به مسئولین اطلاع دهد.

 

درآخر هر موردی که به نظر شما باید در یک فضای کار اشتراکی در نظر گرفته شود به ما اطلاع دهید.
 

 

126
529
7

​​متر مربع

​​​ظرفیت موجود

استارتاپ

021 22 79 00 89
0900 22 79 0 89

ارتباط با هموار

ساعت کاری هموار: شنبه تا پنجشنبه ۹ - ۲۱ | جمعه‌ها ۱۰ - ۱۷

تخفیف فضای کار اشتراکی
سبد خرید