فضاهای کار اشتراکی چیست و فضای کار اشتراکی در کرج کجاها هستن؟

برخلاف تهران و سایر شهر های بزرگ که "فضاهای کار اشتراکی" به وفور و با امکانات مطلوب برای کار کردن تیم ها، فریلسنرها، استارتاپها و فعالان شکل گرفته اند، کرج به عنوان یک کلان شهر نزدیک پایتخت با وجود جمعیت بالای خودش پذیرای تعداد انگشت شماری فضای کار اشتراکی است که همین امر باعث میشه همچنان کاربران بسیاری مسافرت هر روزه به تهران و مصاعب ترافیک و برگشت از اون به کرج رو تحمل کنند. 

این رفت و آمد هر روزه به تهران برای یک شهروند ساکن کرج هفته ای قریب به 20 ساعت زمان میبرد. گویی از هفت روزه هفته، یک روز کامل را حذف کرده و در ترافیک بگذرانیم. 

این در حالیست که واژه فضای کار اشتراکی در کرج عبارتی مبهم و تعریف نشده بین ساکنان آن تلقی میشود.

به همین سبب در این متن به سراغ تعریفی دقیق از فضای کار اشتراکی می پردازیم:

 

فضای کار اشتراکی چیست؟

 

فضای کار اشتراکی (به انگلیسی: Co-working Space) یک مفهوم در زمینه محیط‌های کاری است که به تشکیل مکان‌هایی می‌پردازد که افراد و تیم‌ها می‌توانند در آن‌ها کار کنند. این اماکن عموماً به صورت اشتراکی اجاره داده می‌شوند و افراد و کسب و کارها می‌توانند به طور موقت یا دائمی از آن‌ها استفاده کنند.

فضاهای کار اشتراکی برای کسب و کار ها و فعالانی که در شرایط کنونی بازار با توجه به نرخ اجاره بالای واحد های اداری و تجاری و هزینه های سرسام آور تجهیز آن، متمرکز ساختن سرمایه خود بر روی توسعه کسب و کار و فعالیتشان را اولویت قرار میدهند، میتوانند با هزینه بسیار مقرون به صرفه تر با اجاره میز یا فضای کار خود در یک محیط اشتراکی از امکانات مشاعی آن نیز بهره ببرند. 

فضای کار اشتراکی در کرج
عنوان

 

ویژگی‌ها و مزایای اصلی فضای کار اشتراکی عبارت‌اند از:

1.هزینه‌های کمتر:

به جای اجاره یک مکان دائمی، افراد و کسب و کارها می‌توانند از فضاهای اشتراکی به صورت اجاره‌ای و بر اساس نیاز خود استفاده کنند که این می‌تواند به هزینه‌های کمتری منجر شود. همچنین برای رزرو فضای خود در اکثریت فضاهای کار اشتراکی نیازی به پرداخت پول پیش وجود ندارد. و اجاره کننده بی نیاز از پرداخت هزینه های آب، برق و گاز است در عین آنکه از امکاناتی که در فضای کار اشتراکی به صورت زیر ساختی فراهم آورده شده است نیز بهرمند میشود

2. اشتراک منابع:

در فضای کار اشتراکی، منابعی نظیر اینترنت، تجهیزات اداری، اتاق‌های جلسه و تجهیزات تکنولوژیکی، فضاهای تولید محتوا، فضای کار غذاخوری (یخچال، مایکروفر)، فضای استراحت، سرویس نوشیدنی و چای رایگان، بوفه و کافه، لاکر و کمد اختصاصی و... با سایر افراد مشترک می‌شود و افراد از آن بهره میبرند.

3. شبکه‌سازی:

این مکان‌ها فرصتی برای برقراری ارتباطات حرفه‌ای و شبکه‌سازی فراهم می‌کنند. افراد از تنوع شغلی و صنعتی مختلف در این مکان‌ها حضور دارند که می‌تواند به تبادل ایده‌ها و همکاری‌های غیررسمی منجر شود. که این هم افزایی سبب رشد فردی و گروهی اعضای فضای کار اشتراکی میشود

4. انعطاف‌پذیری:

به دلیل اجاره موقتی، افراد می‌توانند بر اساس نیازهایشان تعداد روز‌های کاری را انتخاب کنند. این انعطاف به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با تغییرات نیازها و شرایط سریعاً سازگار شوند. برخی از فضاهای کار اشتراکی گزینه های متعددی را برای کاربران خود ایجاد میکنند که اعضا بتوانند به صورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه از خدمات فضاهای کار اشتراکی بهره ببرند.

5. محیط کاری مشترک:

فضاهای کار اشتراکی معمولاً به طور خلاقانه و در راستای توسعه پویایی مجموعه طراحی می‌شوند و محیطی را فراهم می‌کنند که برای تمرکز، همکاری و الهام‌بخشی فعالان آن مناسب باشد.

6. سرویس‌های پشتیبانی:

برخی از فضاهای کار اشتراکی سرویس‌های اضافی مانند مشاوره کسب‌وکاری، کارگاه‌های آموزشی و فرصت‌های رویدادی را نیز ارائه می‌دهند.

فضای کار اشتراکی به عنوان یک الگوی محیط کاری نوین، به ویژه برای کارآفرینان، فریلنسرها، تیم‌های کوچک و کسب‌وکارهای نوپا جذابیت دارد و از ابعاد مختلف برای بهبود کارکرد و تجربه کاری افراد ارائه می‌دهد.

 

حال این سوال مطرح میشود که در کرج چه فضاهایی به عنوان فضای کار اشتراکی مشغول فعالیت هستند؟

و فضای کار اشتراکی کرج چه میزان تسهیل گر فعالیت فعالان حوزه های مختلف است؟

 

فضای کار اشتراکی در کرج به شرح زیر اند: 

1. فضای کار اشتراکی هموار 

این فضای کار اشتراکی نوپا که جزو معدود فعالان کاملا خصوصی حوزه فضاهای کار اشتراکی در ایران است که با در اختیار داشتن سوله ای با بیش از 630 متر زیربنا اقدام به ارائه خدمات به فعالان کرج نموده است. 

فضای کار اشتراکی هموار در سال 1402 تاسیس شده و میز ها و فضاهای کاری را به مخاطبان خود عرضه میکند:

انواع میز ها و فضاهای قابل اجاره در فضای کار اشتراکی هموار:

  • میز تک نفره 
  • میز دو نفره
  • میز چهار نفره
  • ایستگاه های کاری نیمه خصوصی  (ظرفیت 8-10 نفر)
  • اتاق کاری مستقل (35 متری - ظرفیت 12 نفر)
  • فضای جلسه
  • فضای تولید محتوا (+ پرده سبز)

 همچنین کاربران میتوانند به صورت های زیر به رزرو میز و فضاهای کار خود بپردازند:

  •  روزانه
  • هفتگی
  • ماهیانه 
  • سالیانه 

نحوه رزرو فضا و میز کار در فضای کار اشتراکی هموار به شرح زیر است:

1. ثبت نام در سایت (http://www.hamvaar.com/cw)

2. هماهنگی جهت بازدید حضوری

3. بازدید و پرداخت هزینه  (جهت مشاهده لیست قیمت از این لینک استفاده نمایید)

4. لذت بردن از محیط کاری پویا

 

همچنین فضای کار اشتراکی هموار به عنوان یکی از بهترین فضای کار اشتراکی در کرج امکانات زیر را به مخاطبین خود ضمن رزرو میز و فضای کار درخواستی عرضه می نماید:

 

  • اینترنت پرسرعت
  • میزکار اختصاصی
  • فضای غذا خوری (+ یخچال و مایکروفر)
  • فضای استراحت
  • کمد شخصی (لاکر)
  • سرویس چای و نوشیدنی رایگان
  • کافی استیشن (ایستگاه کافی)
  • بوفه
  • تلفن ثابت مجازی
  • +

 

اطلاعات تماس فضای کار اشتراکی در کرج (هموار):

سایت فضای کار اشتراکی در کرج (هموار):

http://hamvaar.com/cw

شماره تماس فضای کار اشتراکی در کرج (هموار): 

021-22790089

09124250058

آدرس فضای کار اشتراکی در کرج (هموار): 

کرج جاده ملارد، دویست متر بعد از انبار نفت به سمت فردیس، مابین گلستان بیست و بیست و دو، داخل گاراژ مالکی، کوچه اول سمت چپ، سوله دوم سمت راست

آدرس گوگل مپ فضای کار اشتراکی در کرج (هموار):

https://goo.gl/maps/hamvaar

 


2. خانه استارتاپ کرج:

جزو اولین فضای کار اشتراکی در کرج است که به استارتاپ ها و تیم ها تحت نظر شهردادری کرج ارائه خدمات میکند. حضور در خانه استتارتاپ کرج منوط به تاییدیه تیم داوری بوده و تیم ها و استارتاپ های نوپا میتوانند حداکثر تا سه ماه در این فضا حضور داشته باشند. 

 

 

اطلاعات تماس: 

سایت :

https://khanestartup.ir/

شماره تماس:

09012686924

آدرس فضای کار اشتراکی در کرج (خانه استارتاپ کرج):

کرج، جهانشهر، بلوار ماهان، روبروی استانداری، مجتمع میلاد، خانه استارت‌آپ کرج

3. کارخانه نوآوری کرج

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز به عنوان یک فضای کار اشتراکی در کرج با رویکرد حل مسائل استانی با راهبری شتابدهنده و توسعه گر دانش بنیان سیوان از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را در شهر کرج آغاز نموده است. در حال حاضر ۱ هکتار از این مجموعه ۱۱ هکتاری راه اندازی شده است. حل مسائل شهری، زیست محیطی و سلامت از دغدغه های اصلی کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز می باشد.
 

اطلاعات تماس: 

سایت:

https://alborzinnovationfactory.ir/

شماره تماس:

۰۲۶-۹۱۰۰۸۸۰۸

آدرس فضای کار اشتراکی در کرج (کارخانه نوآوری کرج): 

  • کرج، انتهای بزرگراه خرازی، نرسیده به تونل بیلقان، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز